To już ostatnia szansa na aktualizację Archicada w niższej cenie. Aż do 50% rabatu! ZOBACZ
Do 50% rabatu na aktualizację Archicada! ZOBACZ

Oficjalny dostawca Archicada w Polsce | Członek buildingSMART

Subskrypcja Archicada – Pytania i odpowiedzi

Czy Archicad w modelu subskrypcyjnym to rozwiązanie dla mnie? Czym różni się on od licencji wieczystej? Jak mogę zamówić subskrypcję? W tym artykule odpowiem na większość Waszych pytań, które pojawiają się na temat nowych możliwości korzystania z Archicada. Jeśli wśród nich nie znalazło się interesujące Cię zagadnienie, skontaktuj się ze mną. Chętnie pomogę Ci rozwiać wszelkie wątpliwości i dobrać najlepsze rozwiązania dla Twojego biura. 

Spis treści:

  1. O subskrypcji
  2. Jak zamówić subskrypcje
  3. Płatność i faktury
  4. Zarządzanie subskrypcją
  5. Odnowienie subskrypcji
  6. Zwroty
  7. Pytania dotyczące Archicada
  8. Pytania dotyczące BIMcloud
  9. Ceny
  10. Pozostałe pytania

1. O subskrypcji

Czym jest subskrypcja?

Subskrypcja to nic więcej jak umowa z dostawcą oprogramowania, zawierana na wybrany czas, pozwalająca na korzystanie z licencji w czasie zobowiązania. W ten sposób uzyskujesz stały dostęp do usługi, który możesz rozszerzyć o kolejne licencje lub całkowicie z niego zrezygnować w dogodnym momencie. Gdy subskrypcja jest aktywna, dostawca oprogramowania jest zobowiązany do dostarczania Ci swoich rozwiązań w aktualnej wersji, w sposób nieprzerwany i bezawaryjny.

Czy subskrypcja jest dla mnie?

Model subskrypcyjny to rozwiązanie, które najlepiej sprawdzi się dla biur, które chcą elastycznie podchodzić do zmian w liczbie i skali projektów, a także liczebności swoich zespołów. Swoboda doboru licencji pozwala na zwinne reagowanie na zmiany rynkowe i obecną sytuację firmy. Miesięczna lub roczna płatność w odróżnieniu od dużego, jednorazowego wydatku to możliwość rozłożenia kosztów w czasie, zapewniając płynność finansową przy braku większych zobowiązań. Zawsze aktualna wersja programu to brak obaw o coroczne, płatne aktualizacje oraz dostęp do najnowszych rozwiązań.

2. Jak zamówić subskrypcję?

Gdzie zamówić subskrypcję? 

Subskrypcję zamówisz tutaj. Możesz ją zamówić logując się na swoje konto Graphisoft ID. Jeśli jeszcze nie masz konta GS ID, zostaniesz poproszony o jego założenie. 

Jakie produkty mogę zamówić w subskrypcji?

Możesz zamówić Archicada i BIMcloud w miesięcznej lub rocznej subskrypcji.

3. Płatność i faktury

Jakie metody płatności są akceptowane? 

Zamawiając subskrypcję możesz ją opłacić kartą kredytową lub debetową Visa lub MasterCard. W celu zaktualizowania danych karty, przejdź do zakładki metody płatności i wybierz “update” (“aktualizuj”).

Gdzie mogę zobaczyć moje faktury? 

Przejdź na stronę Faktury. Tutaj możesz zobaczyć i wydrukować wszystkie faktury dotyczące Twoich subskrypcji. Faktury będą dostępne do 24 godzin po zakupie lub odnowieniu subskrypcji. 

Faktura jest wystawiana przez firmę Digital River Inc. Dlaczego?

Digital River to partner Graphisoft w zakresie usług płatniczych, który zajmuje się obliczaniem podatków, płatnościami i fakturowaniem. Graphisoft jest nadal odpowiedzialny za dostarczanie produktów, wsparcia i licencji.

4. Zarządzanie subskrypcją

Czy jestem związany umową?

W żadnym wypadku. Subskrypcję możesz anulować w dowolnym momencie, bez żadnych dodatkowych opłat. Zakończenie subskrypcji następuje z końcem bieżącego świadczenia usług. Roczna subskrypcja to roczna umowa, którą można anulować lub odnowić pod koniec każdego roku. Podobnie licencje miesięczne – są one automatycznie odnawiane co miesiąc, chyba że zostaną wcześniej anulowane. Ważne, żeby anulacja nastąpiła nie później niż 24 godziny przed odnowieniem licencji. Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji, znajdziesz je w Warunkach korzystania z usługi

Jak mogę zamówić dodatkowe licencje?

Możesz je zamówić tutaj, klikając w Buy new subscriptions.

Jak mogę anulować trwającą subskrypcję?

Jeśli nie chcesz odnawiać subskrypcji, możesz ją anulować w dowolnym momencie do 24 godzin przed datą odnowienia.

  • Otwórz stronę z widocznymi subskrypcjami.
  • Wybierz subskrypcję, którą chcesz zmodyfikować, a następnie kliknij Zarządzaj.
  • Na następnej stronie wybierz licencję, którą chcesz anulować.
  • Potwierdź prośbę o anulowanie.

Anulowanie subskrypcji nastąpi z końcem bieżącego okresu usługi. Jeśli zmienisz zdanie, możesz cofnąć anulowanie w dowolnym momencie do 24 godzin przed datą odnowienia subskrypcji na tej samej stronie.



Co się stanie, jeśli anuluję swoją subskrypcję?

  • Jeśli masz subskrypcję Archicada:

Będzie działać do końca bieżącego cyklu rozliczeniowego, a Twoje płatności cykliczne zostaną wstrzymane. Anulowanie subskrypcji nie wiąże się z żadnymi opłatami.

  • Jeśli posiadasz subskrypcję BIMcloud:

Twój BIMcloud będzie działał do końca bieżącego cyklu rozliczeniowego, a Twoje płatności cykliczne zostaną wstrzymane. Po tym okresie Twój BIMcloud zostanie przeniesiony do fazy anulowania/zakończenia na dwa tygodnie. W tym okresie możesz eksportować swoje hostowane dane za pomocą jednego konta użytkownika. W tym okresie możesz również ponownie aktywować subskrypcję za jednorazową opłatą.

Po zakończeniu okresu anulowania, Twoja przestrzeń na BIMcloud – w tym cała hostowana zawartość – zostanie usunięta.

Mam subskrypcję Archicada i BIMclouda. Chcę anulować obie. Jak mogę to zrobić?

Każda subskrypcja jest zarządzana oddzielnie, każde anulowanie musi być anulowane oddzielnie, zgodnie z instrukcją powyżej. 

Moja subskrypcja na BIMcloud została anulowana. Jak mogę ją aktywować? 

Menedżer umowy może ponownie aktywować anulowaną subskrypcję w dowolnym momencie w ciągu 14-dniowego okresu anulowania po zakończeniu okresu usługi. Po ponownej aktywacji subskrypcja BIMcloud as a Service zostanie uruchomiona ponownie bez utraty danych. Pamiętaj jednak, że reaktywacja wiąże się z opłatą.

  • Znajdź subskrypcję, którą chcesz zmienić na stronie Przegląd subskrypcji. Jak widać na poniższym obrazku, będziesz mógł zobaczyć wygasłe subskrypcje i datę, do której możesz je ponownie aktywować. Aby ponownie aktywować, kliknij przycisk reaktywacji.
  • Następnie wybierz liczbę licencji, które chcesz aktywować (domyślnie jest to oryginalna liczba użytkowników, ale możesz ją zwiększyć lub zmniejszyć). Sprawdź i złóż zamówienie.

Nowy okres usługi abonamentowej rozpoczyna się natychmiast po zakończeniu procesu reaktywacji.

 

5. Odnowienie subskrypcji

W jaki sposób zostanę powiadomiony o terminie płatności za odnowienie?

Otrzymasz wiadomość e-mail z powiadomieniem o odnowieniu na 10 dni przed terminem odnowienia subskrypcji. Wiadomość e-mail będzie zawierała termin płatności oraz informację o opłacie za odnowienie, którą należy uiścić. System automatycznie zainicjuje płatność; nie jest wymagane żadne działanie z Twojej strony.

Czy moje licencje są odnawiane automatycznie po odnowieniu subskrypcji?

Jeśli Twój Archicad ma połączenie z Internetem, licencja na subskrypcję Archicada zostanie automatycznie odnowiona przez program bez żadnych działań z Twojej strony. Jeśli posiadasz subskrypcję BIMcloud, nie jest wymagane żadne działanie z Twojej strony; Twój okres świadczenia usługi zostanie automatycznie przedłużony.

W jaki sposób zostanę powiadomiony, jeśli płatność za odnowienie nie powiedzie się?

Sklep internetowy podejmie próbę odnowienia aktywnych subskrypcji w dniu rozliczenia. Jeśli to się nie powiedzie z jakiegokolwiek powodu, płatność zostanie ponownie zainicjowana 3 dni później. Otrzymasz wiadomość e-mail z powiadomieniem o nieudanej płatności za odnowienie, możliwej przyczynie i sugerowanym działaniu.

Co się stanie, jeśli druga płatność za odnowienie nie powiedzie się?

  • Jeśli posiadasz Subskrypcję Archicad:

System automatycznie anuluje Twoją subskrypcję, ale licencja, którą aktywowałeś na swoim komputerze, będzie nadal działać przez dodatkowe 2 dni. W ciągu tego 2-dniowego okresu karencji możesz ponownie wykupić subskrypcję Archicad, jeśli chcesz mieć pewność, że możesz kontynuować pracę nad swoimi projektami bez przerw.

  • Jeśli posiadasz subskrypcję BIMcloud:

System automatycznie inicjuje 2-tygodniowy okres anulowania. W tym okresie Twoja przestrzeń na BIMcloud działa w trybie ograniczonym, w którym możesz eksportować swoje hostowane dane tylko za pomocą konta użytkownika. Po okresie anulowania Twój BIMcloud – w tym cała hostowana zawartość – zostanie usunięty!

W okresie anulowania możesz ponownie aktywować subskrypcję za jednorazową opłatą na stronie Przegląd subskrypcji.

6. Zwroty

Nie jestem zadowolony z produktu. Jak mogę otrzymać zwrot pieniędzy?

Aby wnioskować o zwrot pieniędzy, prześlij swoje licencje Archicada z powrotem do Company Pool za pomocą narzędzia Menedżer licencji (License Manager Tool). Usuń wszystkie swoje dane z BIMcloud. Następnie skontaktuj się z obsługą klienta i podaj nam następujące dane:

  • ID faktury
  • Przyczyny niezadowolenia z naszych usług
  • Nazwa domeny BIMcloud
  • Numer(y) seryjny(e) klucza(ów) ochrony oprogramowania Archicad

Po zatwierdzeniu wniosku, rozpoczniemy proces zwrotu pieniędzy.

Nasza polityka zwrotów znajduje się w dokumencie Graphisoft Store Terms of Service, który zaakceptowałeś podczas procesu zakupu.

Jak długo będę czekać na zwrot pieniędzy?

Po rozpatrzeniu Twojego wniosku przez Graphisoft, zwrócona kwota zostanie zaksięgowana na karcie bankowej, z której nastąpił zakup usługi, w ciągu 10 dni roboczych, w walucie w jakiej dokonany został zakup.

7. Pytania dotyczące Archicada

Jakie są wymagania systemowe Archicada?

Wymagania systemowe Archicada znajdziesz tutaj.

Jak zainstalować Archicada i aktywować licencję?

  • Po zalogowaniu się na subskrypcję Archicada, otrzymasz link do pobrania Instalatora Archicada. Spowoduje to zainstalowanie Archicada na twoim komputerze.
  • Otwórz Graphisoft License Manager Tool (został zainstalowany automatycznie, wraz z Archicadem) i zaloguj się przy użyciu swojego Graphisoft ID, żeby pobrać swój klucz.

Po pobraniu licencji możesz wyjść z narzędzia License Manager Tool. Teraz możesz uruchomić Archicada.

Uwaga: Nie jest konieczne ponowne uruchamianie narzędzia License Manager Tool, chyba że konieczne jest przeniesienie licencję na inny komputer. Jak przenieść licencję? Odpowiedź znajdziesz tutaj.

Którą wersję Archicada otrzymam?

Będziesz mieć dostęp do najnowszej dostępnej zlokalizowanej wersji Archicada. Kontynuując subskrypcję, będziesz mógł pobierać i używać wszystkich przyszłych wersji Archicada.

Co się stanie, gdy zostanie wydana nowa wersja Archicada?

Tak długo, jak jesteś aktywnym subskrybentem w momencie wydania nowej wersji, będziesz mógł pobrać, zainstalować i rozpocząć korzystanie z nowej wersji, gdy tylko zostanie wydana na Twoim rynku. Wraz z subskrypcją Twoja licencja zostanie automatycznie zaktualizowana po uruchomieniu nowej wersji Archicada.

Alternatywnie możesz zaktualizować licencję w dowolnym momencie, uruchamiając narzędzie License Manager Tool.

Czy mogę używać wcześniejszej wersji Archicada z moją subskrypcją?

Jasne, licencja Archicad na Twoją subskrypcję działa również z wcześniejszymi wersjami Archicada.

Jak działają subskrypcje dla wielu użytkowników w Archicadzie?

Potrzebujesz jednej subskrypcji Archicada na każdą osobę, która będzie korzystać z Archicada. Ponieważ jednak subskrypcja Archicada jest dostarczana na kluczu programowym, możesz łatwo przesyłać i pobierać subskrypcję dla różnych osób, w zależności od tego, kiedy potrzebują korzystać z licencji.

Jeśli kupię licencję subskrypcyjną, czy mogę ją łatwo przenosić z jednego komputera na inny, tak jak w przypadku zwykłej licencji wieczystej?

Oczywiście! Twoja subskrypcja jest powiązana z licencją na oprogramowanie, którą możesz swobodnie przenosić z jednego komputera na drugi. Po prostu otwórz narzędzie License Manager Tool na komputerze, na którym aktualnie znajduje się licencja, i prześlij ją do puli licencji firmowych. Spowoduje to udostępnienie licencji do pobrania z innego komputera.

Co zrobić, jeśli potrzebuję pomocy w korzystaniu z Archicada?

Obsługa techniczna Multibim jest zawsze do Twojej dyspozycji. Skontaktuj się z nami! Jeśli potrzebujesz pomocy poza godzinami pracy, możesz również skorzystać ze społeczności Graphisoft.

8. Pytania dotyczące BIMcloud

Jakie są wymagania systemowe dla BIMcloud?

Ponieważ usługa jest hostowana przez Graphisoft, jedynymi wymaganiami użytkowników są wystarczająca przepustowość Internetu i akceptowalne opóźnienie sieci. Zobacz więcej informacji na stronie Wymagania systemowe.

Jaka jest wymagana licencja, aby wielu użytkowników mogło pracować na BIMcloud jako usłudze?

Potrzebujesz jednej Licencji Użytkownika BIMcloud dla każdej osoby, która będzie łączyć się z BIMcloud za pośrednictwem Archicada lub BIMx.

Z którymi wersjami Archicada działa BIMcloud?

BIMcloud obsługuje wszystkie wersje Archicada począwszy od Archicada 20. BIMcloud może obsługiwać wiele wersji projektów Archicada w ramach tej samej subskrypcji.

Co zrobić, jeśli potrzebuję pomocy w korzystaniu z BIMcloud?

Aby uzyskać instrukcje dotyczące korzystania z BIMcloud, zapoznaj się z przewodnikiem Graphisoft. Jeśli potrzebujesz dalszej pomocy, zawsze możesz na nas liczyć! Odwiedź Kontakt Multibim.

Gdzie mogę dowiedzieć się więcej o BIMcloud?

Aby uzyskać instrukcje dotyczące korzystania z BIMcloud, zapoznaj się z Pomocą BIMcloud.

9. Ceny

Ile kosztuje subskrypcja Archicada?

Aktualne ceny zawsze możesz sprawdzić logując się do swojego Graphisoft ID (tutaj). W czasie pisania tego artykułu (czerwiec 2023) miesięczna subskrypcja Archicada kosztuje 1300 zł netto, roczna – 9000 zł netto (płatne z góry). Przed zamówieniem subskrypcji koniecznie skontaktuj się z zespołem Multibim. Chętnie sprawdzę dla Ciebie dostępność ofert specjalnych i wspólnie wybierzemy najlepsze rozwiązanie.

10. Pozostałe pytania

Czy mogę edytować moje konto lub dane kontaktowe online?

Oczywiście, zrobisz to tutaj: https://store.graphisoft.com. Portal zapewnia dostęp do danych kontaktowych, historii zamówień, preferencji newslettera i nie tylko. Musisz zalogować się przy użyciu konta Graphisoft ID, którego użyłeś w procesie zakupu.

Chcę przekazać moją rolę kierownika kontraktu innemu współpracownikowi. Jak mogę to zrobić?

Kupując pierwszą subskrypcję, automatycznie otrzymujesz rolę „Menedżera kontraktu” na Twoim Graphisoft ID. Dzięki temu masz uprawnienia do zarządzania subskrypcjami, a także jesteś odpowiedzialny za administrację finansową.

Aby przypisać tę rolę innemu współpracownikowi, upewnij się, że współpracownik ma konto Graphisoft ID i jest również członkiem Twojej firmy Graphisoft ID. Następnie skontaktuj się ze swoim Partnerem Serwisowym, aby wysłać do tej osoby zaproszenie na stanowisko nowo mianowanego Kierownika Kontraktu. Należy pamiętać, że przeniesienie roli jest zakończone dopiero po zaakceptowaniu przez współpracownika zaproszenia i warunków dla tej roli oraz wprowadzeniu metody płatności w sklepie internetowym.

Zapomniałem hasła do konta. Jak mogę je zresetować?

Odwiedź nasz portal klienta pod adresem https://store.graphisoft.com i wybierz polecenie „Forgot Password”” na stronie logowania. Jeśli wpiszesz poprawny adres e-mail, otrzymasz wiadomość e-mail na swoją skrzynkę odbiorczą z instrukcjami dotyczącymi resetowania hasła.

Skąd mam wiedzieć, że mogę Wam powierzyć moje dane?

Graphisoft traktuje cyberbezpieczeństwo niezwykle poważnie. Używają standardowego w branży szyfrowania i certyfikatów do komunikacji poufnych informacji. Są dumni z nadążania za postępem technologicznym, który poprawia doświadczenia klientów i integralność ich danych, od użyteczności produktów po bezpieczeństwo ich informacji.

W jaki sposób obsługiwane są moje informacje rozliczeniowe?

Podczas rejestracji w celu zakupu subskrypcji zostaniesz poproszony o podanie danych rozliczeniowych. Dane te są przesyłane do bramki płatniczej Digital River za pomocą bezpiecznego szyfrowania w celu obliczenia podatku. Nigdy nie są one przechowywane na naszej stronie. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z Polityką prywatności firmy Digital River.

Masz inne pytania? Daj mi znać!

Katarzyna Żabińska

tel: +48 734 486 869

e-mail:  k.zabinska@multibim.pl

Przeczytaj także
Sprawna analiza nasłonecznienia w Archicadzie

Sprawna analiza nasłonecznienia w Archicadzie

Światło wpływa na jakość życia i kształt budynków. Dobre narzędzia projektowe odzwierciedlają rzeczywistość i umożliwiają sprawną analizę nasłonecznienia.

24.04.2024
Scanning 3D w inwentaryzacji architektonicznej

Scanning 3D w inwentaryzacji architektonicznej

Wykonywanie inwentaryzacji architektonicznych z wykorzystaniem technologii skanowania, dzięki precyzyjnym pomiarom laserowym daje dużo lepsze, szybsze i pewne efekty, niż tradycyjne podejście.

02.04.2024

Partnerzy